Har du blivit uppringd av oss?
Uniq Dialog är ett telemarketingföretag som regelbundet utför säljuppdrag och marknadsundersökningar för ett flertal olika företag. Här har vi samlat några av de vanligaste frågorna vi får från privatpersoner vi sökt via telefon.
Kontakta oss gärna om du vill veta mer.
Varför möts jag av en automatisk telefonsvarare när jag försöker ringa numret som står på min nummerpresentatör?
När du ser ett obekant telefonnummer på din telefon kanske du vill ringa tillbaka för att ta reda på vem som ringt. Gör du det blir du upplyst om varför vi sökt dig. Eftersom våra anställda nästan alltid är upptagna i telefon är detta ett snabbt sätt att ge dig information.
Varför har jag fått ett säljsamtal trots att jag är NIX:ad?
Troligtvis har du blivit kontaktad av ett företag som du har, eller nyligen har haft, en kundrelation med. Syftet kan vara att ta reda på om du är nöjd som kund och om du har några frågor, eller att erbjuda dig ytterligare en vara eller tjänst. Kontakta oss gärna om du vill veta vem som sökt dig och varför.
– Hur kommer jag i kontakt med det företag som jag blev uppringd av?
När ringer upp telefonnumret till den du blivit kontaktad av möts du av en telefonsvarare som snabbt ger dig besked om vilket företag som sökt dig och varför. Kontaktuppgifterna till oss på Uniq Dialog hittar du under Kontakt.
Varför berättar ni att Uniq Dialog är medlemmar i Kontakta/SCCF?
Kontakta är en branschförening som ständigt arbetar med att utveckla, förbättra och kvalitetssäkra arbetet i telefon tillsammans med medlemsföretagen. Genom att berätta om vårt medlemskap visar vi att vi inte bara följer de lagar som reglerar branschen, utan också de etiska regler som vi själva tagit fram i syfte att trygga dina kontakter med oss.
Hur kan jag spärra min telefon för säljsamtal?
Via NIX-Telefon kan privatpersoner spärra sitt fasta telefonnummer och/eller sitt mobilnummer för obeställda telefonsamtal i marknadsförings, försäljnings- eller insamlingssyfte. Att spärra din telefon kostar ingenting mer än samtalskostnaden. Ring 077 228 00 00 eller gå in på nixtelefon.org.